News
MATERIAŁY DO SAMODZIELNEJ PRACY UCZNIÓW W DOMU
17.03.2020
JĘZYK POLSKI - P. B. KOMAR
Klasa 4a
Czytanie zadanej lektury pt. „Mała księżniczka” F. Hodgson
Klasa 6a i 6b
Czytanie zadanej lektury pt. „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi" R. Kosik
Klasa 7a
Czytanie zadanej lektury pt. „Oskar i pani Róża" E. Schmitt
Ćwiczenia utrwalające (imiesłowy)
https://epodreczniki.pl/a/imieslowy-i-ich-rodzaje/DN28lvu36
Emisja zekranizowanych lektur szkolnych i innych ciekawych pozycji, informacja pod adresem:
https://www.gov.pl/web/edukacja/pasma-edukacyjne
JĘZYK POLSKI - P. E. WIECZOREK
Kl. V a i V b
- Przeczytaj powieść L.M. Montgomery „Ania z Zielonego Wzgórza" (V a), R. Dahl „Charlie i fabryka czekolady” (V b).
- Znajdź w Internecie testy dotyczące znajomości wyżej wymienionej lektury oraz innych omówionych książek, a następnie rozwiąż je.
- Zapoznaj się z ofertą TVP Kultura i TVP Vod (Kolekcja „Lektury na ekranie”). Obejrzyj filmy zrealizowane na podstawie lektur.
- Ćwicz ortografię i interpunkcję – pisz dyktanda i rozwiązuj ćwiczenia ortograficzne.
Kl. VII b
- Dokończ czytanie powieści Henryka Sienkiewicza „Krzyżacy”.
- Znajdź w Internecie testy dotyczące znajomości wyżej wymienionej lektury oraz innych omówionych książek, a następnie rozwiąż je.
- Z lekcji historii przypomnij sobie wiadomości o pobycie Krzyżaków na ziemiach polskich.
- Zapoznaj się z ofertą TVP Kultura i TVP Vod (Kolekcja „Lektury na ekranie”). Obejrzyj filmy zrealizowane na podstawie lektur.
- Ćwicz ortografię i interpunkcję – pisz dyktanda i rozwiązuj ćwiczenia ortograficzne.
- Powtórz wiadomości ze słowotwórstwa i fonetyki.
Kl. VIII a
- Na stronie www.epodreczniki.pl znajdź scenariusz lekcji pt.: „Ballada o pannie z jeziora”. Wykonaj ćwiczenia 2 – 14.
- Zapoznaj się z ofertą TVP Kultura i TVP Vod (Kolekcja „Lektury na ekranie”). Obejrzyj filmy zrealizowane na podstawie lektur.
- Przypomnij sobie treść lektur obowiązujących na egzaminie ósmoklasisty (tytuły w zeszycie albo na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej).
- Powtarzaj wiadomości z gramatyki i teorii literatury.
- Ćwicz ortografię i interpunkcję – pisz dyktanda i rozwiązuj ćwiczenia ortograficzne.
- Rozwiązuj testy ósmoklasisty podane na stronie www.cke.gov.pl www.arkusze.pl
- Napisz wypracowanie na wybrany przez siebie temat (z testów ósmoklasisty)
- Przeczytaj nowelę Henryka Sienkiewicza „Latarnik”.
MATEMATYKA
MATEMATYKA dla uczniów klas IV – VIII
Ćwiczymy, powtarzamy i utrwalamy dotychczas poznane treści. Możemy skorzystać
w tym celu z następujących stron internetowych:
oraz
ÓSMOKLSISTO!
Oprócz wyżej wymienionych stron możesz również korzystać z:
Centralna Komisja Egzaminacyjna przygotowała pakiet zadań powtórkowych dla uczniów klas VIII. Każdy taki zestaw będzie się składał z:
- zadań z języka polskiego zorganizowanych według lektur obowiązkowych w klasach VII-VIII;
- zadań z matematyki zorganizowanych według kolejnych wymagań szczegółowych podstawy programowej;
- zadań z języka angielskiego – zorganizowanych według umiejętności.
Zadania będą publikowane codziennie o godz. 9:00 na stronie internetowej www.cke.gov.pl, natomiast rozwiązania – o godz. 15:00.
Linki do materiałów egzaminu ósmoklasisty:
www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/informatory
www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe
www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/arkusze/2019-2
dodatkowe zestawy zadań (na stronach OKE):
http://oke.waw.pl/artykuly/podglad.php?id_artykulu=3228
https://www.oke.gda.pl/index.php?page=materia%C5%82y-%C4%87wiczeniowe
http://www.oke.krakow.pl/inf/staticpages/index.php?page=2019010312000373&o-e#o-egzaminie
oraz filmy o egzaminie:
https://www.oke.gda.pl/index.php?page=filmy-o-egzaminie
J. ANGIELSKI - P. Ł. MATERA
KLASA 1 – POWTARZA SŁOWNICTWO POZNANE DO TEJ PORY, PRZYGOTOWUJE OPIS SIEBIE.
KLASA 2 – POWTARZA SŁOWNICTWO POZNANE DO TEJ PORY, ĆWICZY PISOWNIĘ I WYMOWĘ LICZB OD 1 DO 20.
KLASA 3 – POWTARZA ZWROTY I SŁOWNICTWO POZNANE DO TEJ PORY , ĆWICZY PISOWNIĘ NAZW DNI TYGODNIA.
KLASA 4A
DO POWTÓRZENIA – TWARZ I WŁOSY STR.53 + RAMKA LOOK.
DO UTRWALENIA ODMIANA CZASOWNIKA HAVE GOT – NOTATKA W ZESZYCIE.
KLASA 5A
TOPIC: PRZYIMKI MIEJSCA.
EX. 6 p. 67 (NIEBIESKA RAMKA DO ZESZYTU) + ZDANIA DO ZESZYTU I UZUPEŁNIAMY ODPOWIEDNIMI WYRAZAMI.
EX. 7 p. 67 – USTNIE ĆWICZYMY NA PODSTAWIE MODELU I ILUSTRACJI ZE STR. 66.
KLASA 6A
DO ZESZYTU (JEŚLI KTOŚ JESZCZE NIE MA) WSZYSTKIE ĆW. ZE STRONY 62- CAŁE ZADANIA Z ODPOWIEDZIAMI. (NIE ROBIMY EX. 6,7 p. 62)
EX. 9 p. 63 – TEKST PRZECZYTAĆ I ZROBIĆ EX. 10 + ODPOWIEDZI W ZESZYCIE.
EX. 11 p. 63 – NAPISAĆ NA KARTCE
EX. 12 p. 63 – PRZEPISAĆ DO ZESZYTU, UZUPEŁNIMY PO POWROCIE.
KLASA 7A
p. 66 ( READING – TEKST) + EX. 1,2,3 p. 67 PYTANIA DO TEKSTU - DO ZESZYTU RAZEM Z ODPOWIEDZIAMI.
PROJECT - EX. 11 p. 67 (PYTANIA + ODPOWIEDZI DO ZESZYTU NA PODSTAWIE INFO Z INTERNETU )
J. ANGIELSKI - P. E. BRZEZIŃSKA - WITLIB
KLASA I a – dział 6 str. 44-45
Utrwalenie słownictwa związanego z domem i pomieszczeniami: house, garden, bedroom, bathroom, kitchen, living room, chair, door, table, window. Ćwiczenie określania położenia przedmiotów w domu, np. It’s in the kitchen. Przydatne linki do utrwalenia materiału:
https://wordwall.net/play/913/451/131
https://wordwall.net/play/838/999/179
KLASA II b – dział 6 str. 44-46
Utrwalenie nazw produktów spożywczych z tego działu – ćwiczenie pisowni. Ćwiczenie opowiadania o tym co lubimy lub nie lubimy używając zwrotów: „I like…”i „I don’t like…”. Ćwiczenie opowiadania o tym co ktoś lubi i nie lubi używając zwrotów: „She / He likes …” i „She / He doesn’t like … „. Przydatne linki do utrwalenia materiału:
https://wordwall.net/play/914/044/988
https://wordwall.net/play/914/126/747
https://wordwall.net/play/914/126/479
KLASA III a – dział 6 str. 44-45
Powtórzenie materiału z poprzednich działów. Utrwalenie nazw hobby. Przydatne linki do utrwalenia materiału:
https://wordwall.net/play/914/655/181
https://wordwall.net/play/914/794/362
KLASA V b – dział 6
Utrwalenie nazw zawodów – str. 81. Czas przeszły (zdania twierdzące) – utrwalenie form przeszłych czasowników podanych w zeszytach. Poniższe zadania mogą być pomocne w utrwaleniu materiału, po otwarciu proszę podać imię i pierwszą literę nazwiska
https://wordwall.net/play/908/187/914
https://wordwall.net/play/913/051/265
https://wordwall.net/play/915/280/840
https://wordwall.net/play/915/369/619
KLASA VI b – dział 5
Powtórzenie słownictwa dotyczącego zdrowia. Powtórzenie stosowania czasowników „have to” i „should”. Powtórzenie dialogów związanych ze zdrowiem. Powtórzenie czasowników nieregularnych ze str. 123. Poniższe zadania mogą być pomocne w utrwaleniu materiału, po otwarciu proszę podać imię i pierwszą literę nazwiska
https://wordwall.net/play/850/677/886
https://wordwall.net/play/850/642/907
https://wordwall.net/play/737/137/984
https://wordwall.net/play/526/451/512
KLASA VII b
Powtórzenie materiału z poprzednich działów.Ćwiczenie funkcji językowych – ćw. 1 str. 80. Czytanie ze zrozumieniem – ćw. 3 str. 81. Ćwiczenie środków językowych – ćw 4-6 str. 81
Przydatne linki:
https://quizlet.com/PearsonCentralEurope/folders/english-class-a2/sets
KLASA VIII a
Powtórzenie słownictwa i wyrażeń z działu 4. Czytanie ze zrozumieniem – ćw 1-2 str. 36 z zeszytu ćwiczeń. Ćwiczenie funkcji językowych – ćw 1-2 str. 37 z zeszytu ćwiczeń. Test ósmoklasisty 3-4 str. 47-49 z zeszytu ćwiczeń (poza słuchaniem)
Przydatne linki:
https://quizlet.com/PearsonCentralEurope/folders/repetytorium-osmoklasisty/sets
https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/