News
MATERIAŁY DO SAMODZIELNEJ PRACY UCZNIÓW W DOMU
17.03.2020
HISTORIA
KLASA 4A
Uczniowie przygotowują się do sprawdzianu. Powtarzają rozdział "Od piastów do Jagiellonów". Uzupełniają ćwiczenie powtórzenie do przerobionego rozdziału oraz podsumowanie w książce.
KLASA 5 A i 5 B
Utrwalają treści z rozdziału: Społeczeństwo średniowiecza - system feudalny (odpowiadają na pytanie: jakie były symbole nadania przez seniora lenna?).
KLASA 6 A i 6 B
Utrwalają treści z rozdziału : Od absolutyzmu do republiki - w formie tabeli porównujemy monarchię absolutną we Francji z monarchią parlamentarną w Anglii.
KLASA 7 A
Uczniowie utrwalają temat: I wojna światowa na ziemiach polskich (uczniowie pisemnie wyjaśniają jaki był cel i skutki działalności Legionów Polskich).
KLASA 7 B
Uczniowie utrwalają temat:; Sprawa polska w czasie I wojny światowej (uczniowie pisemnie wyjaśniają postawę państw zaborczych wobec sprawy polskiej) .
KLASA 8 A
Uczniowie utrwalają temat: Początki władzy komunistycznej w Polsce (uczniowie pisemnie wyjaśniają jaki był stosunek ludności do władz komunistycznych oraz w jaki sposób komuniści przejmowali władzę).
WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE
KLAS VIII A
Temat do utrwalenia to polska polityka zagraniczna, podręcznik strona 152, ćwiczenia do rozszerzenia wiadomości na stronie www.koss.ceo.org.pl zakładka koss online, rozdział VIII, temat Silna Polska w świecie. Ćwiczenie do zrobienia: Polska polityka zagraniczna. Zadanie do zrobienia w zeszycie przedmiotowym.
JĘZYK NIEMIECKI
Uczniowie klas 7 oraz klasy 8 powtarzają materiał z języka niemieckiego korzystając z następujących stron internetowych:
- https://klett.pl/e-nauczanie
- https://www.nowaera.pl/e-rozwiazania
- https://www.wsip.pl/oferta/cykle/szkola-podstawowa/j-niemiecki-sp/aktion-deutsch/
- https://www.goethe.de/ins/pl/pl/spr/ueb.html
- https://niemiecki.ang.pl/cwiczenia
- https://www.nauka-niemieckiego.net/niemiecki-cwiczenia-cwicz-slownictwo/
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA
KLASA VIII A
Utrwalamy wiadomości z Rozdziału 3: Podstawy pierwszej pomocy
PRZYRODA
Powtarzamy i utrwalamy wiadomości zgodnie z poniższą tematyką:
Klasa IV
- Zasady zdrowego stylu życia. Piramida zdrowia.
- Jakie układy budują organizm człowieka? Atlas ciała człowieka.
- Budowa poszczególnych układów – oddechowego, pokarmowego, krwionośnego, ruchu, nerwowego, rozrodczego.
- Odbieranie informacji z otoczenia przez człowieka. Zmysły.
- Zmiany zachodzące w ciele dziewczynek i w ciele chłopców w okresie dojrzewania.
BIOLOGIA
Klasy:5A, 5B
Utrwalać wiadomości dotyczące tkanek roślinnych i korzenia, z uwzględnieniem zadań z zeszytu ćwiczeń (wykonać pozostałe ćwiczenia). Narysować w zeszycie wybraną roślinę z opisem części pędu i systemu korzeniowego.
Klasy: 6A, 6B
Utrwalać wiadomości z tematyki dotyczącej ryb. Z tematu: Płazy-kręgowce wodno-lądowe wykonać pozostałe zadania w zeszycie ćwiczeń.
Klasy: 7A, 7B
Utrwalać wiadomości dotyczące układu dokrewnego i zaburzeń jego funkcjonowania. W oparciu o informacje zawarte w podsumowaniu działu podręcznik strona 190 porównać układ dokrewny i nerwowy, zapisać różnice w zeszycie w postaci tabeli. Powtórzyć informacje na temat budowy komórki nerwowej(neuronu) narysować w zeszycie rysunek z opisem jej elementów.
Klasa 8A
Powtarzać i utrwalać wiadomości z ekologii. Wykonać w zeszycie ćwiczeń pozostałe zadania z tematu: Nieantagonistyczne zależności między gatunkami. Opisać w zeszycie po 1 przykładzie do każdego rodzaju oddziaływania nieantagonistycznego. Wypisać w zeszycie przystosowania do drapieżnictwa i pasożytnictwa na wybranym przykładzie.
INFORMATYKA
Klasa IV a
- Zasady pracy z dokumentem tekstowym.
- Opisz i zastosuj podstawowe zasady redagowania tekstu. Napisz dowolny 10-cio linijkowego tekst, zachowując wszystkie reguły pisania. Użyj czcionkę Time New Roman, wielkość 14. Tytuł i podpis napisz kursywą.
- Zasady bezpieczeństwa w pracy na komputerze i w Internecie.
Klas VIII a
- Przygotowując się do egzaminu ósmoklasisty, spróbuj wykonywać notatki, podpowiedzi, ściągawki korzystając z różnych programów komputerowych – Microsoft Word, Exel, Paint.
- Pamiętaj o bezpiecznym sposobie korzystania z zasobów Internetu.
- Odpoczywaj i ucz się zaglądając do sieci.
- Możesz kontaktować się ze znajomymi przez sieć, i pozwalaj rodzicom sprawdzać, czy nie jesteś zagrożony w tym medium.
KLASY V
Powtarzamy i utrwalamy wiadomości z rozdziału 3. Programowanie i rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych (str. 94 – 118).
Zagadnienia: Rusz głową nie taki problem straszny. Rysujemy figury geometryczne w programie Scratch. Tworzymy grę w programie Scratch. Zachęcam do tworzenia i własnych projektów gier, historyjek. Z programem Scratch możemy pracować online. Aby rozpocząć pracę w tym programie, wystarczy wpisać w pasek adresu przeglądarki internetowej Mozilla Firefox www.scratch.mit.edu
KLASY VI
Powtarzamy i utrwalamy wiadomości z rozdziału 3. Programowanie i rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych (str. 113 – 124).
Zagadnienia: Scratch – wyszukiwanie najmniejszej (największej) wartości. Scratch – programujemy grę „Kosmiczna przygoda I i II” Zachęcam do tworzenia i własnych projektów gier, historyjek. Z programem Scratch możemy pracować online. Aby rozpocząć pracę w tym programie, wystarczy wpisać w pasek adresu przeglądarki internetowej Mozilla Firefox www.scratch.mit.edu
KLASY VII
Powtarzamy i utrwalamy wiadomości z rozdziału 2. Programowanie i rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych (str. 40 – 54).
Zagadnienia: Animacja postaci, czyli jak programować w Scratchu. Programowanie zdarzeń w programie Scratch. Jak zaprojektować komiks w programie Scratch. Ciekawe projekty w programie Scratch. Z programem Scratch możemy pracować online. Aby rozpocząć pracę w tym programie, wystarczy wpisać w pasek adresu przeglądarki internetowej Mozilla Firefox www.scratch.mit.edu
TECHNIKA
KLASY IV
Zagadnienia do utrwalenia i powtórzenia: Powtarzamy znaki drogowe (s.42 – 47, 85 – 90). Numery alarmowe, co powinniśmy wiedzieć gdy dzwonimy aby wezwać pomoc (s. 53 – 56). Jak wykonywać manewry? (s. 92 – 95).
KLASY V
Powtarzamy i utrwalamy wiadomości z działu: Drewno – najstarszy materiał (s. 44 – 50). Różne gatunki drzew. Budowa drewna. Obróbka drewna. Materiały drewnopochodne.
KLASY VI
Zagadnienia do utrwalenia i powtórzenia: Powtarzamy dział: Elementy elektroniczne (s. 36 – 45). Bezpieczne posługiwanie się prądem elektrycznym. Obwody elektryczne – zasada przepływu prądu elektrycznego. Utrwalamy wiadomości z działu: Metale i działu: Materiały kompozytowe. (s. 13 – 35)
CHEMIA
KLASY VII
1.Temat: Przypomnienie wiadomości z działu IV ,,Gazy".
Przypomnij sobie wiadomości o tlenkach węgla (podręcznik str.130-134). Sprawdź czy wiesz i rozumiesz - polecenie 1 ,2 i 3 podręcznik str.134. Dowiedz się więcej - podręcznik str.134. Uzupełnij ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str.73-75.
2. Temat: Powtórzenie wiadomości z działu IV.
Przypomnij sobie wiadomości o innych ważnych tlenkach. Zapisz równania reakcji otrzymywania tlenków: glinu żelaza(II),wapnia, siarki(IV), i azotu będących zanieczyszczeniami powietrza. W dostępnych źródłach poszukaj informacji na temat szkodliwości glinu. Uzupełnij ćwiczenia ,,Inne ważne tlenki" str.76-77 zeszyt ćwiczeń.
Klasa VIII
1. Temat: Powtarzamy i utrwalamy wiadomości o alkanach.
Sprawdź czy umiesz i rozumiesz - zadania 1,2,3,4 str.114 podręcznika. Co to są gazy cieplarniane? Co jest przyczyną świecenia się płomienia? Dlaczego na garnkach gromadzi się sadza? Dlaczego ropa naftowa unosi się na powierzchni wody? Zadanie 1 str.114 - podręcznik.
2. Temat: Powtarzamy wiadomości o alkenach.
Sprawdź czy umiesz i rozumiesz - zad 1,2,3 oraz dowiedz się więcej - podręcznik str. 126.
FIZYKA
KLASA VII
Powtarzamy wiadomości z tematów: Pierwsza zasad dynamiki Newtona. Trzecia zasada dynamiki Newtona. Siła sprężystości. Powtarzamy powyższe tematy po uprzednim obejrzeniu na YouTube filmów z serii Fizyka od podstaw pt.: „Pierwsza zasad dynamiki Newtona, czyli zasada bezwładności”, „Druga zasad dynamiki Newtona”, „Siła”. Dodatkowe zadania znajdziesz na stronie www.epodreczniki.pl.
KLASA VIII
Powtarzamy wiadomości z tematów: Właściwości magnesów trwałych. Przewodnik z prądem jako źródło pola magnetycznego. Elektromagnes i jego zastosowanie (reguła prawej dłoni). Silnik elektryczny na prąd stały. Siła elektrodynamiczna (reguła lewej dłoni). Powtarzamy powyższe tematy po uprzednim obejrzeniu na YouTube filmów z serii Fizyka od podstaw pt.: „Magnetyzm, elektromagnetyzm”, „Siła elektrodynamiczna. Silnik elektryczny." Dodatkowe zadania znajdziesz na stronie www.epodreczniki.pl.
GEOGRAFIA
KLASA V
Powtórzenie widomości z działu: Krajobrazy Polski. Proszę powtórzyć kierunki świata, krainy geograficzne i cechy poszczególnych krajobrazów, które omawialiśmy w tym dziale. Praca z atlasem i podręcznikiem.
Przykładowy sprawdzian wiadomości: Krajobrazy Polski
/_portals_/archiwum.psp.nowemiasto.pl/CKFiles/Klasa_V.docx
KLASA VI
Powtórzenie wiadomości z działu: Geografia Europy. Podręcznik str. 131-142
W ZAŁĄCZENIU KARTA PRACY
/_portals_/archiwum.psp.nowemiasto.pl/CKFiles/Klasa_VI.docx
KLASA VII
Powtórzenie wiadomości z działu: Trzy sektory gospodarki narodowej. Proszę dokończyć pracę wg. wcześniejszych wytycznych – Album nt. ‘’Wakacje w Polsce.”
KLASA VIII
Powtórzenie i utrwalenie wiadomości: Afryka.
Przykładowe zadania do powtórzenia: AFRYKA
/_portals_/archiwum.psp.nowemiasto.pl/CKFiles/KlasaVIII.docx
MUZYKA
Klasa IV
Tematy do zapoznania i przeczytania: "Chopin – muzyczne inspiracje" (film do obejrzenia o Chopinie na Serwisie Muzykoteka Szkolna) oraz "Wiosenne melodie".
Klasa V
Tematy do zapoznania i przeczytania: „Raz durowo, raz molowo”, „Wiosna w muzyce”
Klasa VI
Tematy do zapoznania i przeczytania: „Muzycze batalie”, „Wariacje muzyczne”
Klasa VII
Tematy do zapoznania i przeczytania: „Jazzowe inspiracje”, „Polska muzyka współczesna”
Dodatkowo Serwis Muzykoteka Szkolna – m.in. dostępne utwory do słuchania, filmy: www.muzykotekaszkolna.pl
PLASTYKA
Klasa IV
- Przejrzyj galerie obrazów namalowanych farbami akwarelowymi, plakatowymi i pastelami olejnymi. Zapamiętaj nazwiska największych artystów malujących tymi technikami.
- Przyjrzyj się zmieniającym kolorom otaczającego Cię na wiosnę świata.
- Wybierz dowolną reprodukcje z podręcznika i spróbuj ją zinterpretować.
Klasa V
- Oceń, które obrazy i fotografie wokół Ciebie mają kompozycję otwartą, zamkniętą, asymetryczną lub symetryczną. Ćwicz to korzystając z podpowiedzi w podręczniku.
- Przyjrzyj się totemom Indian północnoamerykańskich.
Klasa VI
- Odszukaj obraz „Szkoła Ateńska” Rafaela, przyjrzyj się mu, dowiedz jak najwięcej o jego powstawaniu i autorze. Znajdź w zasobach Interenetu inne obrazy z zastosowaniem perspektywy zbieżnej.
- Dowiedz się o dziełach Francesco Borromini’ego. Spróbuj je opisać.
- Przeglądaj jak najwięcej Internetowych galerii obrazów i zaglądaj do gościnnych stron muzeów.
Klasa VII
- Zaglądaj do internetowych muzeów i galerii prezentujących dzieła sztuki współczesnej. Zwróć szczególną uwagę na pop-art, asamblaż, instalacje, junk art, sztukę otoczenia. Próbuj opowiedzieć o tych dziełach, które Cię zszokowały.
- Czytaj jak najwięcej o polskich artystach współczesnych i pomysłach artystycznych, które nawiązują do minimalizmu, land artu.
WYCHOWANIE FIZYCZNE - P. K. LEWIŃSKI
Polcamy: Kanał MadFit na Youtube
Youtub – ćwiczenia TABATA
ĆWICZENIA W DOMU - BEZ SPRZĘTU - bezpłatna aplikacja
ĆWICZENIA ROZCIĄGAJĄCE – TRENING GIBKOŚCI - bezpłatna aplikacja
WYCHOWANIE FIZYCZNE - P. L. SOKOŁOWSKA
KLASA IV
Doskonalimy przewrót w przód. Ćwiczenia rozciągające. Ćwiczenia gibkości. Ćwiczenia na płaskostopie. Aerobic – ćwiczenia przy muzyce. Filmy przypominające technikę wykonania odbicia górnego, odbicia dolnego i zagrywki dolnej.
KLASA V i VI
Doskonalimy przewrót w przód i w tył. Ćwiczenia rozciągające. Ćwiczenia gibkości. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie ramion. Aerobic – ćwiczenia przy muzyce. Filmy przypominające technikę wykonania odbicia górnego, odbicia dolnego zagrywki dolnej i tenisowej.
KLASA VII i VIII
Doskonalimy przewrót w przód i w tył. Ćwiczenia rozciągające. Ćwiczenia gibkości. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie ramion. Aerobic – ćwiczenia przy muzyce. Filmy przypominające technikę wykonania odbicia górnego, odbicia dolnego zagrywki tenisowej oraz wystawienia piłki.
RELIGIA - KS. J. KITA
Klasa VI:
- Jako uzupełnienie do przerobionych już tematów, wykonujemy ćwiczenia: Pościmy (Zeszyt Ćwiczeń – s. 72 – 73). Udzielamy jałmużny (Zeszyt Ćwiczeń – s. 74 –75)
- Proszę o nauczenie się na pamięć poszczególnych stacji Drogi Krzyżowej.
- Na podstawie tekstu w podręczniku (temat: Modlimy się, s. 90) w zeszycie proszę odpowiedzieć na następujące pytania: Czym jest modlitwa? Co powodują popełniane przez nas grzechy? Dlaczego modlitwa może być czynem pokutnym? Czym jest modlitwa dla Ciebie?
- Na podstawie tekstu w podręczniku (temat: Wracamy do Ojca, s. 92) wymień i opisz w zeszycie poszczególne warunki Sakramentu Pokuty i Pojednania.
Klasa VII:
- Jako uzupełnienie do przerobionych tematów bardzo proszę o odpowiedź na następujące pytania: Zaufaj Mi (podręcznik – s. 47) – pytanie 1 i 2. Bądź moim ludem (podręcznik – s. 49) – pytanie 2 i 3.
- Przygotuj notatkę na podstawie wiadomości zawartych w podręczniku oraz źródeł internetowych o Święcie Paschy.
- Zapoznaj się z tematem ze strony 52 – 53 (Przywiodłem was do siebie) i na podstawie tekstu zawartego w podręczniku wykonaj zadania 2, 3, 4.
- Proszę o nauczenie się na pamięć poszczególnych stacji Drogi Krzyżowej.
Klasa VIII:
- Proszę ten czas wykorzystać przede wszystkim na przygotowanie zagadnień, które otrzymała Agnieszka.
- Z racji tego, że nie odbędzie się marcowe spotkanie przygotowujące do Sakramentu Bierzmowania – proszę przygotować informacje na podstawie podręcznika oraz źródeł internetowych, a następnie zapisać je w zeszycie - o sakramencie małżeństwa i kapłaństwa.
- Proszę o nauczenie się na pamięć poszczególnych stacji Drogi Krzyżowej.
Wszystkie klasy (VI - VIII) czytają informacje o naszym Patronie, słuchają nagrań, a następnie sporządzają notatkę w zeszycie o Prymasie Wyszyńskim, będzie to jeden z elementów naszego przygotowania do beatyfikacji naszego Patrona.
https://wyszynskiprymas.pl/zyciorys-stefana-wyszynskiego/
https://wyszynskiprymas.pl/abc-spolecznej-krucjaty-milosci/
https://wyszynskiprymas.pl/nagrania/
RELIGIA - S. T.MRÓZ
Zachęcam do trwania w dobrych postanowieniach na czas Wielkiego Postu. Pamiętajcie o szacunku wobec rodziców, dziadków rodzeństwa i każdego spotkanego człowieka. Zapraszam do wspólnej modlitwy rodzinnej w intencji zatrzymania epidemii koronawirusa. Zapraszam do uczestniczenia za pośrednictwem telewizji, radia, Internetu we Mszy świętej niedzielnej, nabożeństwie Drogi krzyżowej i Gorzkich żali.
Klasa IV
Proszę o utrwalanie poznanych modlitw, szczególnie modlitwy do św. Michała Archanioła. Proszę przypomnieć sobie trzy zapowiedzi męki, śmierci i zmartwychwstania Pana Jezusa na podstawie: Mt 16, 21 – 23; Mt 17, 22 – 23; Mt 20, 17 -19. Zapraszam do przetestowania swojej wiedzy biblijnej rozwiązując quizy biblijne online na stronie:
Klasa V
Proszę o utrwalanie uczynków miłosiernych względem duszy i ciała, a szczególnie o praktykowaniu ich w życiu.
Zapraszam do przetestowania swojej wiedzy biblijnej rozwiązując quizy biblijne online na stronie:
www.testwiedzy.pl zakładka Społeczeństwo, zakładka Religia