News
MATERIAŁY DO SAMODZIELNEJ PRACY UCZNIÓW W DOMU
25.03.2020
Język polski - P. B. Komar
Klasa IV- język polski, Beata Komar, 25.03.2020r.(środa)- 2godz.lekcyjne
Temat: Sara – dziewczynka o bogatej wyobraźni, na podstawie lektury ‘’ Mała Księżniczka”.
1.Przypomnij sobie treść lektury ,, Mała Księżniczka”.
2. Przepisz do zeszytu wymienionych bohaterów i krótko napisz kim byli,np.
Sara Crewe-główna bohaterka, córka kapitana Crewe.
Kapitan Crewe-
Panna Minchin-
Lawinia-
Amelia Minchin-
Ermengarda-
Becky-
Lottie-
Pan Carisford-
RamDass-
3. Ze ,, Słownika języka polskiego’’ odszukaj i wpisz hasło: wyobraźnia.
4. Przypomnij sobie rozdział 15 pt. ,, Czary’’, który opisywał ucztę na poddaszu.
5. Znajdź we wskazanym fragmencie zaczarowane przedmioty i wypisz ich nazwy do zeszytu.
6. Praca domowa pisemna:
Odpowiedz w kilku zdaniach: Czy wyobraźnia jest potrzebna człowiekowi?i jaką korzyść może odnieść człowiek posiadający wyobraźnię?.
Pracę domową prześlij na adres: beatakomar2@gmail.com
Klasa IV- język polski Beata Komar , 27.03.2020r.(piątek)- 1godz.lekcyjna
Temat: Co możemy powiedzieć o cechach charakteru Panny Minchin na podstawie jej zachowania?- ,, Mała Księżniczka’’.
1.Określ elementy świata przedstawionego-wpisz do zeszytu;
- miejsca wydarzeń w utworze:
- czas wydarzeń:
2. Przepisz notatkę do zeszytu: Na świat przedstawiony w utworze składają się następujące elementy: czas akcji, miejsce akcji, bohaterowie, zdarzenia, problematyka.
3. Uzupełnij tabelę. Podaj brakujące cechy Panny Minchin.(przepisz do zeszytu)
Panna Minchin:
*Zachowanie, co robi, jak postępuje?-
* Cechy charakteru, jaka jest?-
4.Przypomnij sobie historię o lekcji języka francuskiego. Wyjaśnij pisemnie w zeszycie do jakiego nieporozumienia doszło na tej lekcji.
Klasa VIb, język polski Beata Komar, 25.03.2020r.( środa)-1 godz.
Temat: Jak opisać piękno świata- B. Leśmian ,, Wiosna”.
- Przeczytaj wiersz B. Leśmiana pt.,, Wiosna”.
- Odpowiedz pisemnie w zeszycie na pytania:1, 2, 4 str.219
- Przypomnij sobie definicję następujących środków poetyckich:
-epitet, porównanie, przenośnia, uosobienie
4. Wypisz do zeszytu po jednym przykładzie tych środków poetyckich z wiersza.
5. Przepisz podaną notatkę do zeszytu: Wiersz B. Leśmiana należy do liryki, ponieważ: występuje w nim podział na wersy, posiada rymy i środki poetyckie, występuje podmiot liryczny. Lirykę możemy podzielić na: pośrednią, bezpośrednią, zwrotu do adresata.
6. Przypomnij sobie definicję wymienionych rodzajów liryki.
7. Praca domowa: Wypisz z wiersza rymy i określ ich układ.
Klasa VI b, język polski, Beata Komar, 26.03.2020r.(czwartek)- 2godz.
Temat: Jak można poznawać nowe miejsca?- Cz. Miłosz ,, Ojciec objaśnia’’.
- Korzystając z dostępnych źródeł ,znajdź informacje na temat Cz. Miłosza. W postaci krótkiej notatki wpisz lub wklej do zeszytu.
- Przeczytaj dwukrotnie wiersz, a następnie odpowiedz pisemnie do zeszytu na pytania: 1, 2, 3, 4
- Wypisz z wiersza następujące środki poetyckie:- epitety, porównania, rymy i ich układ.
- Zredaguj krótkie notatki na temat wskazanych w wierszu obiektów.
Możesz te informacje wkleić lub wpisać do zeszytu.
Klasa VI a, język polski, Beata Komar, 26.03.2020r.(czwartek)- 1godz.
To samo co dla klasy VI b, z dnia 25.03.2020 r.
Klasa VI a, język polski, Beata Komar, 27.03.2020r.- 2godz
To samo co dla klasy VI b, z dnia 26.03.2020 r.
Klasa VI b, język polski, Beata Komar, 27.03.2020r.(piątek)- 1godz
Temat: Co już wiemy o przymiotniku.
1.Przypomnij sobie wszystkie informacje na temat przymiotnika- ćwiczenie.
2. Wykonaj do zeszytu ćwiczenia1, 3, 5,7, 10
3. Dla utrwalenia wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str.51- 1, 2, str.52- 3,4,5.
Klasa VII a, język polski, Beata Komar, 25.03.2020r.(środa)-1godz.
Temat: Jakie przesłanie niesie opowiadanieP.Coelho pt.,,Chmura i wydma’’.
- Przeczytaj tekst str.126
- W kilkunastu zdaniach opowiedz treść przeczytanego opowiadania, (zapisz w zeszycie).
- Wykonaj w zeszycie ćwiczeń str.70 zadania:85, 86, 87,88.
Klasa VII a, język polski, Beata Komar, 26.03.2020r.(czwartek)-1godz
Temat:Imiesłowy przysłówkowe- utrwalenie poznanych wiadomości.
- Przypomnij sobie z zeszytu i z podręcznika(str.135) wiadomości o imiesłowach przysłówkowych.
- Do zeszytu wykonaj ćwiczenia ze str.136: 2, 3.
- Ułóż w zeszycie 5 zdań, w których zastosujesz imiesłowy przysłówkowe.
Klasa VII a, język polski, Beata Komar, 27.03.2020r.(piątek)- 2godz.
Temat: Kim byłbym bez innych- podsumowanie wiadomości z rozdziału 4.
- Przejrzyj w podręczniku rozdział 4 i dla utrwalenia wykonaj w zeszycie pisemnie ćwiczenia ze str.130 – 1, 2, 3, 5, 10, 13.
- Wykonane ćwiczenia proszę do końca tygodnia przesłać na adres: beatakomar2@gmail.com
Język polski - P. E. Wieczorek
25.03.2020 r.
Kl. V b
Temat: Poeci o poezji. (Zapisz w zeszycie).
- Przeczytaj wiersze K. I. Gałczyńskiego „O mojej poezji” oraz
J. Iwaszkiewicza „Do czytelnika” (Kształcenie kulturowo – literackie
s. 197 -198).
2. Wykonaj pisemnie (w zeszycie) zadania: .1, 2., 3, 4., 5.
3. Przeczytaj, co to jest liryka bezpośrednia, przepisz definicję i naucz się jej.
4. Czytaj zadaną lekturę.
Zadanie dodatkowe: 1. s.199.
Powodzenia!
Kl. VII b
Temat: Kto, w świetle wiersza Juliana Tuwima, jest szczęśliwym człowiekiem? (Zapisz w zeszycie).
- Przeczytaj wiersz J. Tuwima „Szczęście” (podr. s.114).
- Wykonaj pisemnie (w zeszycie) zadania: 1 - 6.
- Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń : 46- 48 s.63.
- Czytaj zadaną lekturę.
Powodzenia!
Kl. V a
Temat: Poeci o poezji. (Zapisz w zeszycie).
- Przeczytaj wiersze K. I. Gałczyńskiego „O mojej poezji” oraz
J. Iwaszkiewicza „Do czytelnika” (Kształcenie kulturowo – literackie
s. 197 -198).
2. Wykonaj pisemnie (w zeszycie) zadania: .1, 2., 3, 4., 5.
3. Przeczytaj, co to jest liryka bezpośrednia, przepisz definicję i naucz się jej.
4. Czytaj zadaną lekturę.
Zadanie dodatkowe: 1. s.199.
Powodzenia!
26.03.2020 r.
Kl. VIII a
Temat: O zjawisku antonimii i homonimii w języku. (Zapisz w zeszycie).
- Zapoznaj się z materiałem podanym w podręczniku (s.125).
- Obejrzyj na filmik: https://www.youtube.com/watch?v=IkiMqwlUQFQ
- Wykonaj zadania w z. ćw. : 33 - 37 s. 72 – 74.
- Zadane wcześniej wypracowanie (200 słów) wyślij na adres: elawieczorek01@wp.pl (Termin – do poniedziałku).
Powodzenia!
Kl. V b
Temat: Jak to z reklamą bywa…
- Przeczytaj tekst Adama Bahdaja „Żywa reklama” (podr. s.209).
- Wykonaj pisemnie (w zeszycie) zadania : 1. i 6. s. 211 oraz 1.s.212.
- Zapoznaj się z materiałem na s. 212 : Zapamiętaj, Wzbogacaj wiedzę, Słowa trudne, zabawne, ciekawe.
Temat: Pisownia wyrazów z „ą”, „ę”, „on”, „om”, „en”, „em”.
- Zapoznaj się z zasadami pisowni ww. głosek (podr. s. 215).
- Wykonaj pisemnie ćwiczenia : 1.,6., 7.
- Rozwiąż test: http://testwiedzy.pl/test/17300/a-e-om-on-en-em.html.
Powodzenia!
27.03.2020 r.
Kl. V b
Temat: Rozczarowanie postępem technicznym.
1.Przeczytaj opowiadanie Hanny Ożogowskiej „Technika to wielka rzecz
(podr. s. 222).
2.Wykonaj pisemnie zadania: 1., 2.s. 224.
- Wykonaj zadanie 1. s. 225 i wyślij na adres mailowy: elawieczorek01@wp.pl.
Powodzenia!
Kl. VIII a
Temat: Prawa i obowiązki człowieka – dyskutujemy zainspirowani wierszem
T. Różewicza.
1. Przeczytaj tekst wiersza (podr. s.132).
2. Wykonaj pisemnie zadania: 1.,2.,3.
3. Zad. 3. (ok. 1/3 strony A4, wielkość czcionki 14) wyślij do sprawdzenia
Powodzenia!
Kl. V a
Temat: Jak to z reklamą bywa…
- Przeczytaj tekst Adama Bahdaja „Żywa reklama” (podr. s.209).
- Wykonaj pisemnie (w zeszycie) zadania : 1. i 6. s. 211 oraz 1.s.212.
- Zapoznaj się z materiałem na s. 212 : Zapamiętaj, Wzbogacaj wiedzę, Słowa trudne, zabawne, ciekawe.
Temat: Pisownia wyrazów z „ą”, „ę”, „on”, „om”, „en”, „em”.
- Zapoznaj się z zasadami pisowni ww. głosek (Podr. s. 215).
- Wykonaj pisemnie ćwiczenia : 1.,6., 7.
- Rozwiąż test: http://testwiedzy.pl/test/17300/a-e-om-on-en-em.html
Powodzenia!
Kl. VII b
Temat: Czy ten świat jest naprawdę dziwny?
1. Zapoznaj się z biografią Czesława Niemena (podr. s. 144).
2. Przeczytaj tekst Czesława Niemena (podr. s.144) i obejrzyj filmik
3.Wykonaj w zeszycie zadania: 4., 5.
Temat: „Otoczyłam się ogromnym murem” – przed czym przestrzega nas „Pamiętnik narkomanki”?
- Przeczytaj tekst Barbary Rosiek (podr. s.145).
- Zad. 4. s.148 (200 słów). Wyślij (do 03.04.) na adres: elawieczorek01@wp.pl
Powodzenia!
Matematyka
Drodzy Uczniowie!
W związku z zaistniałą sytuacją czeka nas praca zdalna (od 25 marca). Oznacza to, że nasze lekcje będą wyglądały inaczej niż dotychczas. Na stronie internetowej szkoły będą pojawiały się (na każdy tydzień) materiały i zadania dla Was. Co w nich będzie? Do każdej lekcji:
- Temat
- Notatka z przykładowo rozwiązanym zadaniem/zadaniami
- Zadania do rozwiązania przez Was
Punkt 1) i 2) możecie wydrukować i wkleić lub przepisać do zeszytu. Natomiast pkt 3) – w zeszycie (lub ćwiczeniu) samodzielnie rozwiązać.
W razie pytań lub niejasności możecie się z nami kontaktować przez Messengera lub przez e-maile:
Paulina Lewińska – psp.matematyka22@onet.pl
Messenger – nazwa Paulina Lewińska
Janina Wyszkowska – jkw@box43.pl
Messenger – nazwa Katarzyna Wyszkowska
od poniedziałku do piątku w godzinach 9 – 14.
RAZEM DAMY RADĘ Pozdrawiamy Was gorąco.
P. P. Lewińska
P. J. Wyszkowska
Język angielski - P. Ł. Matera
ANGIELSKI_-_klasa_4A_-_25-27-03-2020.docx
ANGIELSKI_-klasa_5A_-_25-27-03-2020.docx
ANGIELSKI_-klasa_6A_-_25-27-03-2020.docx
ANGIELSKI_-klasa_7A_-_25-27-03-2020.docx
Język angielski - klasa Vb - VIb - VIIb - VIIIa
P. E. Brzezińska - Witlib
ANGIELSKI_-_25-27.03_j._ang_EBW.docx